25 Januari

Heejsan!
Jag känner att jag behöver skriva av mig lite..

Jag antar att jag måste försöka lära känna dig lite mer så att både du och jag kan lite på varandra..
för det känns inte så kul att komma till stallet och liksom varje gång jag borstar så försöker du bita mig,
sparka mig, eller springa över mig. Och när vi är ute så galuperar du nästan över mig och du stegrar oftast ungefär 2 gånger.. och det är tydligen bara med mig du håller på så. Jag förstår om du blir rädd ibland, men när det nte är någonting alls? Jag vill inte komma till stallet och va rädd. But I can´t blame you, du är liksom bara en unghäst och jag vet vad jag har gett mig in på, men det är det att du var så lugn och snäll i början, precis som en riktig dröm häst! Och sen bara helt pltslingt så vände allt och när Inger åkte till Schweiz så började du att stegra och hålla på.. Och en gång så slet du dig, och jag blev riktigt rädd att du bara skulle sticka, och du VET att jag inte kan säga till dig ordentligt så som dom vill att jag ska göra. Men jag vill inte vara dum mot dig. Jag vill bara att allt ska bli bra. Så nu har jag bestämt mig att så fort du gör någonting så ska jag inte bli arg, för du är kanske bara är osäker eller rädd? Jag ska bara försöka lära mig att lita mer på dig, och så blir kanske allt bra? Jag vill värkligen det!  Jag älskar dig värkligen älskade Ponny!


image45




Kommentarer
Postat av: jessi

vad läskigt när han/hon stegrar, hehe, hoppas han/hon slutar med det, och är snäll mot dig, hehe :P

2008-02-06 @ 21:40:48
URL: http://doozz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0