-tufft dygn..

Hejsan!
Jag har nästan precis kommit hem ifrån sjukhuset.
Igår kväll så fick jag jätte ont i magen, där blindtarmen sitter, och vi ringde husläkaren och frågade vad vi skulle göra och dom sa att vi skulle åka till akuten direkt, och jag ringde erik direkt för att berätta och han sa att han ville följa med mig, så vi åkte och hämtade honom och så åkte vi till akuten.
När vi väl kom dit så gick allt jätte fort vi var nästan helt ensamma där så vi fick nästan komma in direkt.
Så efter ett litet tag kom en läkare och undersökte mig och under tiden fick jag ännu mer ont och han tyckte jag skulle ligga kvar där, så urban gick och ringde mamma så packade hon ihop lite grejer fort och tog bilen till sjukhuset och när hon kom så hade jag börjat få riktigt ont och vi skulle gå över till barn kliniken och så sa vi hejdå till urban och erik och vi fortsatte iväg dit bort och när vi kom dit så fick jag lägga mig ner och ta lite prover efter ett tag och så fick jag något som liknade en alvedon, och jag somnade ett litet litet tag men vaknade inge ganska snabbt och vid halv 3 ungefär hade jag så ont så jag visste inte vad jag skulle ta vägen jag försökte gå upp och gå på toa, men jag nästan kröp ifrån toaletten och självklart hade jag med mig sune...
min kära vän som följde mig vart jag än gick och när jag låg i sängen stog han brevid mig och lät så vackert.
Om ni undrar vad jag snackar om så är det droppet jag fick hehe fick släpa runt på en maskin.
Och vid 3 var vi tvugna att ringa en sköterska och hon kom och gav mig morfin och det hjälpte direkt, blev helt yr och somnade nästan direkt.. Sen vaknade jag någon timme senare av att sköterskan kom in igen och jag blev så rädd så jag trodde jag skulle skita ner mig hahah.
Men morfinet hade slutat värka då och jag hade jätte ont igen.. så först tog hon nya prover på mig och sen fick jag en dos morfin till men det hjälpte inte så jag fick ännu en dos... och då måste jag säga att jag verkligen kände mig borta... sen fick jag en alvedon på det också..
Vid 9 kom dom och kände på magen och tog ännu fler prover... shit känns som om jag har förlorat typ hur mycket blod som helst!
Hehe efter det så försökte jag vingla mig iväg med sune och gå på toa igen och shit vad det snurrade och mamma skulle hjälpa mig och jag snackade en massa strunt har ingen aning om vad jag sa förnått faktiskt..
Vid halv 12 kom en rullstol och hämtade mig och jag åkte igenom ungefär hela sjukhuset för att komma till andra änden av sjukhuset och så skulle dom göra ett ultra ljud, det gick bra, dom hittade inte ens blindtarmen hm...? Och sen blev jag lite sur på att doktorn bara lämnade mig där med allt klet på magen och så skulle jag torka upp allt skit.. hm..?
Men men runt halv 1 kom världens underbaraste Erik och hälsade på mig, det gjorde min dag verkligen! Han hade med sig lite söta grejer från honom och Josefine, tack så mycket båda två!
Då hade jag precis fått börja äta igen.. hade inte ätit något på ca 20 timmar..
Vid 4 tror jag så kom pappa och hade med sig en stor ica påse med godis och tidnignar hihih,,, tack pappa!
Både jag och Erik var så trötta på eftermiddagen så vi sov som små björnar heheh!
Pappa åte sen vid 6 någon gång tror jag och sen vid kvart i 7 ungefär åkte Erik hem också, och urban kom vid 7 och då fick vi svar på dom sista proverna och det visade sig att jag hade för mycket vita blodkroppar, men dom skulle skicka iväg det, men dom trodde inte det var någon fara!
Det kom en sista doktor och undersökte mig vid 6 ungefär och han var så tjurig och brydde sig inte överhuvud taget fy fan va sur jag blev alltså!
Efter det fick jag gå runt och gå lite för att känna så det inte blev värre igen, eftersom att jag började få lite ont igen. Det gick bra så då tog dom bort droppet och jag fick åka hem!
Är helt slut just nu, men imorgon får jag sova ut iallafall!


Jag och min älskade vän sune!


Tack erik för att du kom, det betyder verkligen jätte mycket för mig! <3
Te amo! (Ni får ursäkta bilden på mig alltså)




Kommentarer
Postat av: [email protected]

hahahahah xD men gud va fiiint alt lät xD den där jävla doktorn alltså, (spark i röven*) och morfin och grejjer ;) fan va fint..."i belive I can fly" ;) haha. och sen så har vi då sune , minst men inte minst xD HAHAHHA sune, klockrent <3 :)

bara att höra av dig om de blir något värre, förhoppningsvis hör du av dig för att de är bättre...menmen<3 :) du förstår, älskar dig<3

2010-01-26 @ 19:44:03
URL: http://bilddagboken.se/p/frontpage.html#a

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0