-2010-11-12

Ännu en tidig dag i skolan, slutade 11 skönt!
Ska strax ner på stan och träffa J och babe.
Igår var jag ute hos min kära Cleo, jätte mysigt väder var det ju igår också så jag tänkte ta en barbacka tur i skogen i snön.
Så vi gick ut och det var super mysigt satt där med filtar och grejer så gick vi in i skogen och kom till en uppförsbacke som vi började gå upp för och när jag kom upp hamnade jag face to face med en stor älg!!
Och jag blev helt ställt och älgen kollade på mig ett tag innan han sprang in i skogen igen och Cleo fick panik och vände och skenade tillbaka en bit och eftersom att jag är så rädd för älgar så kände jag att det inte var läge att fortsätta ditåt. Så jag tänkte ta bakvägen på den rundan istället och då måste man gå över fältet en bra bit och där var det näst intill ½ meter snö så vi gick igenom det och jag tänkte jävlar va bra träning för Cleo.
När jag började gå in i skogen igen så efter ett litet tag ser jag först en älg hona som står inne i skogen och glor på mig och bredvid en älg hane med stora jävla horn så jag fick lite panik själv för cleo hade inte sätt dom så jag vände henne och red tillbaka till fältet och när vi kom ut släppte jag på tyglarna och tog det lugnt så helt plötsligt hoppar ett rådjur ut precis framför oss och Cleo blev galen hahah och kastade sig åt alla håll och jag hängde kvar en bra stund och sen tog hon ett sista hopp upp i luften och då gled jag ner i en mjuk snö driva hahah.
Så mjukt landade jag iallafall, men eftersom att jag inte hade någon sadel så kom jag inte upp igen och jag vägrade gå in i skogen igen för att leta efter en sten eller något.
Så jag fick gå över hela fältet tillbaka igenom den där jävla snön haha, jag har nog aldrig varit så trött efter det.
knasig ridtur!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0